Få Tv serier är så klassiska som Twin Peaks så när en uppföljare var på g blev jag självklart mycket taggad och nu när jag sett alla avsnitt vad tycker jag? Den nya serien är galen, absurd, oengerande, helt ologisk, omöjlig att förstå, av alla parallella handlingar som finns så är det många som inte alls verkar bidra till historien men även helt briljant, mycket rolig och det mest originella jag någon sett. Jag hoppades innan serien på svar, vad hände Laura, vilka är alla lustiga figurer som visar sig, vad hände med Cooper, Bob och alla de andra och karaktärerna i den galna Twin Peaks världen? Visst det bjöds på en del svar men frågorna växte exponentiellt och i slutet så har jag många fler frågor än svar. Detta gjorde mig först besviken men efter en vecka börjar det lägga sig, det var nog jag och publiken som förväntade sig fel saker om svar var det vi väntade på.


Förutom humorn, de absurt långa scenerna som jag finner väldigt intressanta och alla helgalna karaktärer så gillar jag även musiken i serien som Lynch själv valt ut. Min favoritkaraktär är helt klart Dougie Jones Aka Cooper. Kyle Mclachlan gör rollen fantastiskt bra. Så trots en viss besvikelse så känner jag mig ändå mer ledsen över det faktum att det troligen aldrig kommer komma nåt likande på tv igen, serien är ju helt absurd och nästan gjord för att ingen skall förstå sig på den helt. Den är inte gjord som ett publikfrieri, den är gjord så som Lynch och Frost vill göra den.

Kommentera

Publiceras ej