Det är helt klart en underskattning att säga att att träning är min största hobby, jag försöker hålla igång så mycket det går men det har inte varit lätt det senaste halvåret. Det började med att jag kände av axeln under crossfit open i början av året, trots detta körde jag på och fick resultat som jag är ganska nöjd med, formen var god vid denna tidpunkt. Axeln blev dock ett större problem och nu har jag gått hos en kiropraktor i 6m och kört rehabövningar lika länge. Den är inte helt bra än, men med rörelseträning på senare tiden så känns det som jag är på god väg att få den bättre.
 
Troligen relaterat till axeln så har även haft problem med armbågen på samma sida, troligen har jag kompenserat den onda axeln genom att fuska i rörelser och då fått Golf Armbåge (ont på insidan av armbågen). Ett av problemen under hela den 6m period är att jag inte velat sitta hemma och vila, utan jag har försökt träna som vanligt och detta har inte gjort saken bättre, Jag skulle ha vilat när jag kände probemet komma och jobbat med styrke och röreselövningar direkt  och ev vilat under ett par veckor om det behövts så hade problemet inte varit såhär långvarit tror jag.
 
Till sist så har jag haft lite jobbigt med att springa senast de 2m, efter 5-6km har jag fått ont på insidan av knät. Inget allvarligt men det har stoppat mig, men även där har jag nu jobbat med att strecha och lite stryka och nu känns det preliminärt bättre. Skönt med tanke på att jag har en del lopp näramste månaden.
 
Så lärdomen får bli att vara smartare, att ignorerar ett problem och att inte jobba med rörlighet och rehab som man bör straffar sig, visst man kan gå och få behandlingen som kan hjälpa (jag är sjukt imponerad av min naprapat) men i slutändan ligger det på en själv att göra jobbet eller t.o.m veta när man ska ta det lite lugnare/smartare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej