Det är minst sagt ett tag sen jag bloggade, 48v om blogg.se har rätt. Jag tänkte försöka damma av bloggen och få ner de tankar och funderingar som jag för tillfället har.


Jag är precis hemkommen från semestern som spenderades i New York och Island. Fantastiskt var det! Island med sina unika miljöer var häftigt att se, blå lagunen var trots turistfällevarningen riktigt riktigt bra. Annars så var vattenfallet Gullfoss mäktigt att se, för att nämna några saker.

Första resan till New York var även den grym! Här är det svårare att få ner vad som var bäst, bara att vistas där och känna stans puls var väldigt häftigt. Vi lyckades se väldigt mycket och naturhistoriskamuseet, Empire State Building, 9/11 memorial, Brooklyn Bridge, Museum of Modern Art, Wallstreet, Central Park var en del av vad vi hann med. En sak som som både kändes overklig men samtidigt blev mycket verkligare på plats var 9/11. Att själv se minnesplatsen och höra historierna från New Yorkborna var intressant och hemskt. Som jag var inne på även om allt blev mycket mer verkligt genom att se det plats så är det fortfarande väldigt svårt att förstå vilken enorm händelse det var för New York och världen. 

Men semestern är inte slut där, jag har en vecka kvar där jag är ensam hemma en vecka! Jag har ganska mycket sparad semester så lika bra att passa på. Jag hade tänkt träna och greja med diverse under veckan. Fortsättning följer!