Jag hade inte tränat optimalt för denna utmaning kan jag säga i efterhand. Jag hade tränat 15km några gånger och milen hyfsat frekvent, men semestern som var lång och nästan enbart utomlands förstörde mycket av uppladdningen. Loppet var i alla fall riktigt kul! Terräng gillar jag i och med naturen men också för att det är mjukare än asfalt som tar ut sin rätt på mig efter ett tag. 

Första 15km gick riktigt bra och det flöt på. Sista 10km var riktigt tuffa men jag sprang lite som i trans och tittade på klockan i och med att jag satt 3h som mål, som jag dock inte riktigt trodde på. Så jag fokuserade på tiden och inte så mycket på hur ont det gjorde överallt, och det gick vägen i och med tiden 2:57!!! Helt klart det tuffaste loppet jag gjort men troligen också det bästa i och med att det helt klart låg lite över vad jag borde ha sprungit på!

Kommentera

Publiceras ej